Hurtigt fra start - før Vasaløbet
90 kilometer på ski. 1 års planlægning. 4 overnatningssteder i
2 byer og 4 busser fra Danmark. Det er nogle af ingredienserne
i Vasaløbet, når Danmarks Skiforbund koordinerer deltagelsen
for danske langrendsløbere i det store løb med 15.800 deltagere.
Den erfarne danske langrendsløber Gert stod igen i 2018 for at
holde styr på deltagelsen for mere end 130 danskere.
Når det årlige Vasaløb gennemføres med deltagelse fra Danmarks Skiforbund, er det Gert som koordinerer det meste. Gert har løbet med 23 gange og og har styr på både langrendsteknikken og mobilteknikken. Skiene blev klartgjort hjemmefra og masser af praktiske informationer blev gjort tilgængelige i rejseapp’en fra TripMe for de over 130 deltagere, som var med i busserne fra Jylland og Sjælland. Gert var frisk til at se mulighederne med TripMe RejseApp, så en lang række praktiske informationer til alle deltagerne blev let tilgængelige. Turen varer fra fredag eftermiddag til mandag morgen, og deltagerne overnatter på4 forskellige steder (skole, hytter, bus) i 2 forskellige byer, så det er af stor værdi at have en fælles platform, hvor alle hele tiden har adgang til opdateret information. Gert siger:
Der er vanskeligt at hjælpe deltagerne personligt, fordi de er spredt på forskellige steder og der er mange små praktiske detaljer for den enkelte at være opmærksom på. Med rejseapp’en hvor det hele er samlet, kan jeg sørge for at de har informationerne, uanset hvor de er og så kan de sende mig en besked via app'en - undtaget under løbet - der gælder det udelukkende om at komme i mål.
Når Gert engagerer sig i noget, så gør han det 100%. Ved DM i langrend i 2018 fik Gert 5 guldmedaljer, og ved Vasaløbet 2018, hvor han var koordinator for 10. gang, blev han nr. 1 i sin aldersgruppe (over 70 år). Der er styr på tingene, både det sportslige og det praktiske, og Gert siger om det næste Vasaløb:
Jeg er i gang med planlægning af Vasaløbet 2019 med dansk deltagelse. Jeg ser frem til at TripMe’s service kan indgå helt fra starten af planlægningen. De første invitationer sendes ud omkring april og en del af koordinationen og informationen kommer til at ske via rejseapp’en.